Jul 18, 2009

Kasih Nur Mia


Aku nak ucapkan bebanyak terima kasih la kat CEO 8tv iaitu Ahmad Izham Omar sebab mencetuskan Shout! Awards. Sebab semalam la aku baru discovery channel si talented Mia Palencia nih. Aku dah la minat lagu ala-ala jazz semenjak tau kewujudan Adele tuh, ni dah ada plak versi Malaysia. Oh tidak ketinggalan si Zee Avi yang genius tuh. Tapi semalam dapat dengar 1 lagu dandangan beliau jelah, so agak-agak karya beliau yang lain, best tak? Nak mulakan proces download nih..huhu :p


Tapi semalam tak follow sangat Shout! Awards sebab family aku, especially AYAH & MAK aku layan citer Nur Kasih. Pergh! Citer nih memang mantap! BEST! Aku rasa maybe sebab karya si Kabir Bhatia + Mira Mustaffa, tu pasal mantap gilos! Tengok jelah karya Kabir yang lain: filem Cinta & Sepi + drama Manjalara & Kekasihku Seru, semua nya terbaik! Kalau korang perasaan, trademark si Kabir nih kat sinematografi dia, gambar dia ala-ala malap sikit, ala-ala filem sikit,kan? Dah la aku suka hampir semua pelakon & juga watak dalam citer nih, saling compliment each other. Watak Nur tidak-lah baik yang poyo sangat, watak Sarah memang mencuit hati, watak yang "we love to hate & we hate to love", watak Adam memang tipikal, watak Aidil pun agak tipikal tapi sedikit berbeza dengan watak student Al-Azhar yang alim yang dah biasa kita tonton di kaca TV. Aku paling teruja nak tunggu watak Ayu Raudah keluar..huhu :)

2 comments:

[b][y][t][i][e] said...

cite nur kasih mmg best sgt2..
xmis pn tgk..hehehe..

bru ingt nk update psl cite nih..hee

C-I-K-I-N-T-O said...

i like it tooo!
SUPERB!!