Dec 17, 2007

Bengong nyer apek

Rileks.. Aku bukan nak ngate Saiful Apek Pelawak No. 1 Malaysia tuh.. Ni pasal apek/uncle merangkap tuan rumah sewa aku sem depan kat flat tun perak belakang The Store tuh..

Pelik ke tak pelik bile dia cakap dia takde master key umah sewa dia tuh? Nasib budak-budak penyewa yg lame tuh de bagi aku kunci, juz in case kan..

Then boley plak bile aku sampai-sampai je, dia terus keluarkan buku resit dia. Nak kutip duit le tuh. HeLLo apek, ko nak kutip duit pe kalau ko tak repair & cat balik umah tuh? Lagipun ktorg dah bayo ek deposit. Paling bengang bile dia cakap ktorg belum bayo lg deposit. Nasib aku bawak resit, setepek malu dia dapat.

Then bile mak bapak aku sampai to join the meeting, terus dia cam gelabah. Cakap umah tak bley repair le kalau takde org kt umah coz takde org nak tengok org yg repair tuh wt keje betol-betol ke tak sebab dia br repair umah tuh 2 bulan lepas. Siap cakap bebudak yg dok before tuh lari cmtuh jelah, tak bayo bil utilities. Padahal bile aku & parents aku naik tengok umah tuh, ade je api & air. Kalau dorang tak bayo, dah kene potong dah apek oi.. Dah le tuh, tak nak join naik sekali. So camner dia nak tau pe yg rosak, pe yg patut repair? Bangang tol.

Then bile aku turun, nak bagi kunci, nak suh dia repair & cat pe yg patut coz Christmas nih ktorg dh nak masuk, bley lak dia cakap, "Takpe, u simpan itu kunci. Nanti sudah pindah masuk baru sy hantar orang repair". Pergh, nampak sangat ko nak kencing aku pek.. Tapi soryla ek.. Silap orang.

Then bebudak yg before tuh pun satu. Mentang le tak payah wat clearence, ko tinggal bersepah je ek umah tuh? Dah macam tongkang pecah aku tengok.. Nasib aku tak snap gambo, tayang kat sini. Nasib gak aku tak kenal korang sangat, kenal gitu-gitu jerk & nasib aku takde frenster/myspes/blog korang.. Kalau tak, aku nak datang serang tau..huhu =p. Tapi geram betol ler.. Kite booo same itew apek..hahahah =D

0 comments: