Feb 17, 2009

Kempen Belon



Korang pernah tengok cerita nih? Tahun 1987 punya filem, aku kecik lagi masa tuh. Tapi aku ingat, ayah aku ada beli video tape cerita nih, dan aku akan ulang tayang hampir setiap hari. Dan di sebabkan aku masih kecil, plus mungkin juga masih pelat-pelat ayam ketika itu, instead of "Can't Buy Me Love", aku sebut ala-ala berbunyi begini, "Kempen Belon". Dah, jangan tanya aku kenapa jauh beza yang amat bunyi dan maksudnya. Tapi kalau korang rajin download la lagu tema filem ini, Can't Buy Me Love oleh The Beatles. Sumpah, dengar macam "Kempen Belon"..huhu. Dan sumpah juga, aku tak kenal atau ingat mana-mana pelakon dalam cerita tuh.

Nak di jadikan cerita, masa Grey's Anatomy menyerang Malaysia sekitar 2005, aku jatuh hati dengan cerita tuh. Entah la kenapa, terutama kat McDreamy tuh. Then eveytime aku layan cerita nih, parents aku mesti mention "Kempen Belon", dan aku akan blur seperti kucing hilang anak..huhu. Sampai la ada sekali tuh aku tengok E! True Hollywod Story kot, pasal Patrick Dempsey, barulah aku ketahuan..hehehe. Kiranya aku ada dejavu la dengan hero idaman aku nih,hahahah..gila sengal,kan?

Pastu aku tak puas hati, aku pun agak-agak lupa inti pati cerita tuh dan teringin imbas kembali zaman aku hantukan cerita nih, aku suruh plus paksa abang aku download cerita nih, dan setelah berpeluh ketiak mencari dan menunggu, akhirnya semalam dapat juga kami cilok cerita nih, ntah mana la abang aku dapat. Then tadi aku layan cerita nih, oh sangat nostalgia, sangat best..hehehe :)

Lihat, beza handsome yang amat kan rupa dia?

p/s: Gila lawak tahap cipan tengok fesyen zaman dulu..kahkahkah XD

1 comments:

Misz Lyia'z said...

yg pastinya, mamat patrick ni lbey kacak skang bbanding dlu (^_^)