Nov 13, 2009

I Come With Rain



Lately ni asyik hujan je kan? Berdentam dentum kilat & guruh sabung menyabung, takut ai tau..Kalau tak silap aku sekarang ni musim monsun a.k.a hujan kan? Dah ada tempat yang banjir pun, aku simpati. Al-maklum, aku tak pernah melaluinya. Tapi aku masih ingat first time aku tengok banjir depan mata kepala aku sendiri, somewhere around 2006 if I'm not mistaken. Masa tu rombongan bertunang cousin aku, from Melaka to Besut with love..hehe :)

Bulan Disember, so area pantai timur memang banjir kaw-kaw la kan, sampai bus (iya, BAS sebab family kami semua seramai muatan 1 bas, cool eh?) kami tak boleh jalan la coz banjir telah menjadikan jalanraya sebagai kawasan untuk anak-anak kecil bermain-main seolah-olah berada di pesisiran pantai..huhu

Canggih sungguh ini anak-anak, kami gerun tengok air sungai mengalir deras, dorang siap boley main tarik upeh kot..serius! Bayangkan air yang kotor tu, color dah macam teh tarik pun ade gak, pastu ada binatang yang mati, taik anjeng ke, tikus, belum campur dengan air longkang lagi..aiyo, geli anak tekak sey~

eh, tiba-tiba aku rasa gambar dengan intipati takde kena mengena..hohoho

Oh, caption gambar tiada kena mengena dengan hidup aku. Ok tipu, ada la sikit-sikit kan tapi buat masa ini aku rileks and cool je, so there's nothing to worry la ye, aku masih belum luka parah lagi, still going strong.. (^_^)v <== ini aku tengah buat peace! Entry bergambar seperti yang dijanjikan tu, sila tahan nafsu anda untuk sehari dua lagi yea, aku busy dengan thesis/report praktikal aku minggu ni, baru sempat resize, belum sempat edit lagi (tak remaja la if tak edit gambar kan..) Semua sekali ada 170 gambar tau, so harap bawak bertendang bertenang. Gila banyak kan aku tangkap gambar. Oh, sila baca aku sedang gian mempolish skills & teknik photographing aku. Oleh sebab itu tak ada sangat gambar wajah-wajah gumbira aku & rakan-rakan, banyak gambar kehidupan <== gila poyo ayat,kan?

Ok, cukup la 5 perenggan tu, buat pengubat rindu. Aku tau korang selalu tunggu aku update blog kan? Aku tau siapa, aku check stas visitor maa..Apa ngko ingat aku saja letak buat penghias blog? hehehe..Itu la, lain kali follow me with your google reader.. (^_^)


p/s: Itu gambar rumah api Tanjung Tuan Melaka/Port Dickson yang aku tangkap masa ber"asta la vista"

0 comments: